default-header

Afwijkende cholesterolwaarden

Home Forums Informatie, advies en klachten Afwijkende cholesterolwaarden

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Hartgenoten.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80764 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Lotgenoten,

    Sinds 2001 ben ik hartpatiënt. Mijn cholesterolwaarden waren normaal, maar voor alle zekerheid kreeg ik toch een statine voorgeschreven. Vanaf die tijd heb ik de waarden van een jonge God: totaal 3,0, HDL 1,1, LDL 1,5 triglyceriden 1,2. Wel is het zo dat in de loop der jaren mijn bloedsuiker langzaam stijgt, al heb ik nog steeds geen diabetes. Om verdere stijging te voorkomen ben ik het afgelopen jaar meer op mijn voeding gaan letten en beweeg ik ook (nog) meer dan anders.

    Vandaag heb ik mijn bloed laten testen bij de drogist. Ik verwachte een vergelijkbaar resultaat, alleen dat kwam niet uit: totaal 2,6, HDL 0,6, LDL 0,73 triglyceriden 1,3. Nu weet ik dat je een dergelijke test met een korrel zout moet nemen, toch wijkt dit wel erg af.

    Natuurlijk laat ik binnenkort alles testen bij het laboratorium, maar kan iemand iets zeggen over deze waarden?

    Groet,

    Willy

    #93845 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo Willy,

     

    Allereerst wil ik voorop stellen dat de testen die bij een drogist o.i.d. worden gedaan  meestal niet betrouwbaar zijn. Je cholesterolwaardes zijn inderdaad goed dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken.

    Wacht de test bij de huisarts af en vergelijk dan de waardes.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93845 in Afwijkende cholesterolwaarden
Je informatie: