default-header

Afvallen en metoprolol

Home Forums De jongere hartpatiënt Afvallen en metoprolol

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #80544 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik slik nu al een tijdje metoprolol( een bètablokker) en ik merk dat ik toch echt al meer dan 10 kilo ben aangekomen sinds de 2 jaren dat ik ze slik. Ik houd ook vocht vast.
    Wie herkent dit en wat heb je gedaan om die kilo’s weer af te vallen?

    Groetjes

    #92963 Reageer
    brandy
    Gast

    Hoi Huis,
    Ik weet niet welke hartproblemen je hebt?
    Vocht vasthouden kan hier ook mee te maken hebben
    Heb al jaren een betablokker,nu mijn 3e
    maar weet niet of aankomen de oorzaak is van de betablokker
    Ik ben ook veel aangekomen,ik denk zelf door een veel inactiever leven,en geen verandering in eetpatroon
    ik had een stok achter de deur nodig dus ben naar een diëtist gegaan,vele kilo’s afgevallen,was niet in staat om meer te bewegen dus echt bewuster eten…
    PS ben gestopt met metoprolol omdat ik heel veel last had van nare dromen

    #92966 Reageer
    inge33
    Gast

    Ook ik ben aardig wat kilo’s aangekomen van de metoprolol . Ben er ook mee gestopt omdat dit maar door bleef gaan. Wel na overleg met de cardioloog natuurlijk .Nu moet ik eg veel moeite doen om deze kilo’s er weer af te krijgen. Mijn eetpatroon is al jaren gelijk dus daardoor lukt het ook heel erg moeilijk. En een crashdieet is heel erg slecht voor je. Het gaat me een hele tijd kosten om die 15 kilo er weer af te krijgen. Jij ook veel succes met het weer afvallen en terugkomen op je eigen gewicht.

    #92967 Reageer
    Huis
    Gast

    Bedankt voor het reageren.

    Als ik het dus goed begrijp zijn jullie beiden met metoprolol gestopt en daarna pas afgevallen.
    Mag ik weten welke betablokker je nu gebruikt Inge? En daar kom je dus niet van aan?
    Inderdaad crashdieet is enorm slecht voor je, maar rustig aandoen is sowieso beter.
    Een inactieve levensstijl kan de oorzaak zijn, maar meer dan 10 kilo aankomen is wel erg veel vind ik.

    Succes met afvallen
    Groetjes

    #92968 Reageer
    brandy
    Gast

    Het isal langer geleden dat ik afgevallen ben,geen crashdieet hoor,magere producten (met name 30+kaas!)
    ik ben gestopt met metoprolol door de nare dromen
    bedenk dat een inactief leven en een eetpatroon toen je nog veel actiever was echt wel 10 kilo aankomen kan veroorzaken,het gaat natuurlijk heel sluipend,elk jaar 3 kilo is na een paar jaar opgelopen naar 10 kilo
    Heb het heel lang vol kunnen houden,maar merk nu toch weer dat ik ben aangekomen en ja..elk pondje gaat door het mondje
    maar je praat over vocht vasthouden,kan toch ook een andere oorzaak zijn?
    ben je ook erger vermoeid?,vaker last van kou?,kan ook de schildklier zijn

    #92969 Reageer
    Huis
    Gast

    Ik eet al gezond, olijfolie, magere producten enzovoorts. Het klopt wel dat het heel langzaam gaat. Ben ook naar diëtiste geweest, ik eet gezond en goed.
    M’n schildklier is getest, die is goed. Bedankt voor het meedenken!
    Een dieet is wel moeilijk vol te houden, ik denk dat je mentaal de knop moet omzetten en dat je gezond eten als iets vanzelfsprekend zal zien zodat 30+ kaas onder andere normaal zal zijn in plaats van 48+. Keep it up!

    #92983 Reageer
    habbekuk
    Gast

    mijn man heeft ongeveer 1 jaar metoprolol gebruik en kwam 7 kg aan. zelf gebruik ik atenolol al 31 jaar en merk niet dat ik daarvan aankomt, ben natuurlijk niet meer zo slank als 31 jaar geleden. dat zal de leeftijd zijn.

    #93082 Reageer
    Noortje1982
    Gast

    [quote=”Huis” post=18083]Hallo,

    Ik slik nu al een tijdje metoprolol( een bètablokker) en ik merk dat ik toch echt al meer dan 10 kilo ben aangekomen sinds de 2 jaren dat ik ze slik. Ik houd ook vocht vast.
    Wie herkent dit en wat heb je gedaan om die kilo’s weer af te vallen?

    Groetjes[/quote]

    Ik heb na mijn operatie ook metroprolol geslikt en ben toen in drie maanden tijd ruim 15 kg aangekomen. Het werd daarna steeds erger en uiteindelijk een maagverkleining gehad!! Ben nu op gewicht en voel me wel goed. Kunstklep zal natuurlijk nooit zo goed zijn als je eigen klep maar beter dan hoe ik mij voor mijn openhart voelde in ieder geval

    #93094 Reageer
    nesia52
    Gast

    Ik slik ook betablokkers en ben zeker 10 kilo aangekomen, ben bij een sportschool geweest en die vertelden mij dat ik het er niet af zou krijgen, betablokkers vertragen niet alleen je hartslag, maar ook de stofwisseling, mijn cardioloog heeft bevestigd dat dat zo is, maar ik kom nu niet meer aan, je hebt weinig keus.

    #93095 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    afvallen door bewegen gaat een stuk moeilijker, die bètablokkers houden je hartslag laag waardoor je niet of nauwelijks in de trainingsmodus komt.
    Gebruik dat spul bijna 20 jaar en de laatste 5 jaar 200mg metoprolol en ja dan kom je aan, zo van 77 kg naar 92 (nu stabiel) maar goed je wordt ook ouder en dan vertraagt je stofwisseling ook, ik vind het eigenlijk nog wel meevallen.

    #125333 Reageer
    Catherine
    Gast

    Ik nez sinds tweeënhalf jaar bisoprolol in, en tegenwoordig neem ik ook nog extra amplidipine. Ik heb nooit op mijn gewicht moeten letten, maar sinds de medicatie blijf ik maar bijkomen, écht niet fijn. Ik ben zo’n 15 à 20 kilo bijgekomen op 2 jaar tijd. Op internet las ik dat je stofwisseling vertraagt als je betablokkers inneemt. Mogelijk ligt het dus daaraan?

    #128054 Reageer
    Carolien palm-flikkenschild
    Gast

    Ja ook ik heb dit probleem afvallen is moeilijk ik heb ooit sotolol geslikt ivm boezemfibrilleren en toen ben ik goed afgevallen nu ben ik gestopt met sotolol en ben weer teruggegaan naar metropolol en ben ik weer flink aangekomen

    #129788 Reageer
    Anton
    Gast

    Hallo,
    Ook ik heb last van gewichtstoename, 4kg in 3 mnd na infarct. Dat zal mede komen doordat ik minder beweeg dan voor het infarct. Destijds bijna 4 uur pd. Nu inmiddels weer uur sport elke dag. Maar voor die tijd was ik elke 4 uur bezig, waarvan elke dag ca 75 min in plantsoen. Sinds de nieuwe medicijnen is mijn ontlasting veel moeilijker geworden.
    Maar nu de kern. We geven elkaar hier “hints” zonder kennis, maar wel ervaring. Het zou fijn zijn als de Hartstichting een cardioloog op de loonlijst zou hebben staan, die in een korte reactie ons een zetje in de goede richting geeft. Nu is het de ervaring van anderen lezen, maar niet echt duidelijk wat je ermee kan. Zeker niet als er medicijnen in voorkomen, waar iedereen anders op kan/zal reageren bij gebruik.

    #130755 Reageer
    Chrissie
    Gast

    In maart jl.heb ik een hartaanval en longembolie gehad
    Gebruik sedert die tijd ook metropool en nog wat bloedverdunners.
    Maar sedert het gebruik ben ik nu ook al bijna 4 kilo aangekomen.

    Wil echt geen 10 kilo aankomen wat ik hier bij bijna iedereen leest.

    Ga vragen aan mijn arts of er een alternatief is voor dit
    Dit wil ik echt niet hoor

    #133575 Reageer
    Carla
    Gast

    Ook ik ben al ruim 14 kilo aangekomen. Mijn cardioloog zegt dat het niet van de metoprolol komt en mijn huisarts zegt kan daardoor komen.
    Mag niet stoppen van de cardioloog omdat het je voor een 2e hartinfarct behoed. Maar ik wil geen kilo’s meer aankomen word er depri van.
    Maar wat nu?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Reactie #92968 in Afvallen en metoprolol
Je informatie: