default-header

Afslankpil Reductil : stopadvies ivm hartaanval risico

Home Forums Gewicht Afslankpil Reductil : stopadvies ivm hartaanval risico

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80927 Reageer

    Helaas kan ik je over de behandeling niets vertellen, want ik weet niet hoe de resultaten zijn op dit moment.
    Ik wil je wel veel sterkte toewensen voor volgende week en laat nog eens horen hoe het gegaan is.

    #80930 Reageer

    Helaas kan ik je over de behandeling niets vertellen, want ik weet niet hoe de resultaten zijn op dit moment.
    Ik wil je wel veel sterkte toewensen voor volgende week en laat nog eens horen hoe het gegaan is.

    #80933 Reageer

    Helaas kan ik je over de behandeling niets vertellen, want ik weet niet hoe de resultaten zijn op dit moment.
    Ik wil je wel veel sterkte toewensen voor volgende week en laat nog eens horen hoe het gegaan is.

    #80928 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Ik kan je er helaas ook niet veel over vertellen, alleen dat je weinig mensen zult vinden die je hier wat over kunnen vertellen, omdat er nog geen duidlijke resultaten zijn omtrent de behandeling van stamcellen. Ik ben in de toemomst ook kanidaat voor stamcellen, maar daar wilde mijn cardioloog nog even mee wachten..
    Ik wens je heel veel sterkte, en laat zeker wat horen hoe het gegaan is. ben zelf ook benieuwd…

    #80931 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Ik kan je er helaas ook niet veel over vertellen, alleen dat je weinig mensen zult vinden die je hier wat over kunnen vertellen, omdat er nog geen duidlijke resultaten zijn omtrent de behandeling van stamcellen. Ik ben in de toemomst ook kanidaat voor stamcellen, maar daar wilde mijn cardioloog nog even mee wachten..
    Ik wens je heel veel sterkte, en laat zeker wat horen hoe het gegaan is. ben zelf ook benieuwd…

    #80934 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Ik kan je er helaas ook niet veel over vertellen, alleen dat je weinig mensen zult vinden die je hier wat over kunnen vertellen, omdat er nog geen duidlijke resultaten zijn omtrent de behandeling van stamcellen. Ik ben in de toemomst ook kanidaat voor stamcellen, maar daar wilde mijn cardioloog nog even mee wachten..
    Ik wens je heel veel sterkte, en laat zeker wat horen hoe het gegaan is. ben zelf ook benieuwd…

    #80929 Reageer
    willem
    Deelnemer

    [i][/i] 😉 Delacoline, kan me levendig voorstellen hoe je je voelt. Het belangrijkste is toch wel om dicht bij je een persoon te hebben welke enig optimisme bij je naar binnen kan brengen. Kom op, je hebt veel moeten doorstaan. Ja, erg veel. Maar je hebt het dan toch maar doorstaan niet! En om te beginnen zou ik, als ik jou was 😆 mijn naam wijzigen in Coline. Daar zit zo ie zo al meer verfrissing in. De lente komt ook voor jou zeker met meer zon. Sterkte. Willem.

    #80932 Reageer
    willem
    Deelnemer

    [i][/i] 😉 Delacoline, kan me levendig voorstellen hoe je je voelt. Het belangrijkste is toch wel om dicht bij je een persoon te hebben welke enig optimisme bij je naar binnen kan brengen. Kom op, je hebt veel moeten doorstaan. Ja, erg veel. Maar je hebt het dan toch maar doorstaan niet! En om te beginnen zou ik, als ik jou was 😆 mijn naam wijzigen in Coline. Daar zit zo ie zo al meer verfrissing in. De lente komt ook voor jou zeker met meer zon. Sterkte. Willem.

    #80935 Reageer
    willem
    Deelnemer

    [i][/i] 😉 Delacoline, kan me levendig voorstellen hoe je je voelt. Het belangrijkste is toch wel om dicht bij je een persoon te hebben welke enig optimisme bij je naar binnen kan brengen. Kom op, je hebt veel moeten doorstaan. Ja, erg veel. Maar je hebt het dan toch maar doorstaan niet! En om te beginnen zou ik, als ik jou was 😆 mijn naam wijzigen in Coline. Daar zit zo ie zo al meer verfrissing in. De lente komt ook voor jou zeker met meer zon. Sterkte. Willem.

    #78541 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Tienduizenden mensen hebben recentelijk het advies gekregen om direct te stoppen met Reductil, een polulaire afslankpil, ook in Nederland verkrijgbaar.
    Reden: de pil geeft een verhoogde kans op een hartaanval of beroerte.
    In Groot-Brittannië zijn sinds 2001 circa 17 sterfgevallen in verband gebracht met Reductil.

    Het artikel van 22 januari is te lezen bij de dailymail:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1245176/Obesity-drug-used-86-000-patients-suspended-heart-attack-fears.html

    #85289 Reageer
    Vonne
    Gast
    #85290 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Nog een berichtje over Reductil, bij IOCOB. Het is inmiddels uit de handel genomen.

    Afvallen met pil maar meer hart- en herseninfarcten?

    Het vermageringsmiddel sibutramine ligt onder vuur, omdat de veiligheid niet duidelijk is. Het is ook wel een mene mene tekel dat we in onze tijd vermageringsmiddelen hebben die zo goed verkopen als sibutramine.
    Makkelijk zo’n pilletje..hop en kilo’s minder. Niet dus. De FDA in de VS is nerveus geworden. Lange termijnstudies naar de effecten en bijwerkingen van sibutramine lijken erop te wijzen dat je met dat middel een grotere kans loopt om een beroerte of een hartinfarct te krijgen. Sibutramine staat ook bekend met de merknaam Reduktil. In het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde ook een noodkreet, op 23 januari 2010 over dit middel.

    De twijfel ontstond door de tussentijdse resultaten van de ‘Study of sibutramine and the role of obesity management in relation to cardiovascular disease in overweight and obese patients’, oftewel SCOUT-studie. Aan deze studie deden vele duizenden mensen mee die echt veel te dik waren.

    Op basis van de theorie zou na het nemen van sibutramine de zogenaamde risicofactoren moeten verbeteren, maar het tegendeel bleek het geval, en we citeren het NtvG:

    het primaire eindpunt van de studie (hartinfarct, hartstilstand, beroerte of dood) trad met 11,4% versus 10% vaker in de sibutraminegroep op dan in de placebogroep.

    Oeps. Sibutramine lijkt qua structuur wel wat op amfetamine, en dat geeft ook stijging in hartfrequentie en bloeddruk.

    Ook in Europa is bekommernis over dit middel. De EMEA waarschuwt ook al om met sibutramine terughoudend te zijn.

    Twijfel aan veiligheid vermageringsmiddel sibutramine. In Ned Tijdschr Geneeskd. 2010;154:C428

    http://www.iocob.nl/gezondheidscolumn/vermageringsmiddel-sibutramine-onder-vuur.html

    #85422 Reageer
    Lisa
    Gast

    FDA warns against Venom sibutramine supplements

    By staff reporter, 16-Feb-2009

    sibutramine is het schadelijk gebleken, actieve ingredient in het recentelijk uit de handel gehaalde afslankmiddel Reductil.

    The US Food and Drug Administration (FDA) has warned the US public against a weight loss dietary supplement called Venom Hyperdrive 3.0 because it contains the [i]banned[/i] pharmaceutical ingredient, [ibutramine.

    Sibutramine goes under the trade name Meridia in the US and Canada and Reductil in Europe and most other countries and is used as a weight loss agent in pharmaceutical products but is not approved for use in dietary supplements.

    “Sibutramine, a controlled substance with risks for abuse or addiction, is a potent drug that poses potential safety risks,” FDA said in its advisory.

    “Sibutramine is the active ingredient in an FDA-approved prescription drug used as an appetite suppressant for weight loss,” said Janet Woodcock, MD, director of the FDA’s Center for Drug Evaluation and Research.

    “But when present in a dietary supplement, it may harm unsuspecting consumers because sibutramine can substantially increase blood pressure and heart rate (pulse), and may present a significant risk for people with a history of heart disease, heart failure, irregular heart beats or stroke.”

    ( :huh: Wat Vreemd : in een vrij te koop supplement is de afslankstof Sibutramine wel schadelijk, maar in een farmapil zoals Reductil niet? :silly:

    Er zijn in jan 2009 ca 70 zg min of meer “natuurlijke” supplementen, ontdekt met schadelijke pharmaceutische chemische stoffen er in: zoals sibutramine, rimonabant, phenolphthalein (kankerverwekkend) en bumetanide (plaspil)…… !!

    Recall

    Venom Hyperdrive 3.0 is based on a “herbal blend” and manufactured by Nevada-based Applied Lifescience Research Industries, which initiated a voluntary recall on the products after being informed by the FDA of the problem.

    On its website the company said “trace amounts” of sibutramine were found in the Venom product, but FDA lab test showed “significant amounts of sibutramine per dosage unit.”

    “Consumers who have this product should stop taking it immediately and contact their health care professional if they have experienced any adverse effects,” FDA said.

    It said serious adverse events, side effects or product quality problems could be reported to its Adverse Event Reporting program either online, by regular mail, fax or phone.

    Venom sold via US distributors and retail stores as well as in Canada, Poland, Sweden, Hungary, South Africa, the Netherlands, Australia, France and the United Kingdom.

    http://www.nutraingredients-usa.com/Regulation/FDA-warns-against-Venom-sibutramine-supplements

    http://www.foodproductiondaily.com/Publications/Food-Beverage-Nutrition/NutraIngredients-USA.com/Regulation/FDA-finds-70-fraudulent-weight-loss-supplements/?c=bdxIOU1sHYp031IEe5DUMw%3D%3D

    #81630 Reageer
    Maria243
    Gast

    Afslankpil Phen375 – [url=http://track.moreniche.com/hit.php?w=168081&s=157&a=12476]phen375.com[/url] Ik heb de bestelling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen werken fantastisch.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #80932 in Afslankpil Reductil : stopadvies ivm hartaanval risico
Je informatie: