default-header

acenocoumarol

Home Forums Medicijnen acenocoumarol

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #78798 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    mijn man gebruikt acenocoumarol .Hij heeft nu last van spierpijn in rug en benen.

    Zou dit door het gebruik van dit middel kunnen zijn?

    Gaarne bericht of dit een bijwerking is.

    tineke hoek

    #83024 Reageer
    willem62
    Deelnemer

    Acenocoumarol is een bloedverdunner en heeft volgens mij niet de bijwerking die u benoemd.

    Het is wat Auktje schrijf dat de cholesterol verlagers wel deze bijwerking heeft.
    Vele gebruiken Crestor, Ascal of Simvastatine en geven deze bijwerking wel.
    Als deze last lang duurd ga langs de arts.

    #83033 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Hallo,

    Ik had een vraagje.. ik gebruik acenocoumarol en ik zit erover te denken om mijn ogen te laten laseren, maar ik kan nergens vinden of het gebruik van bloedverdunners dit onmogelijk zou maken. Ik denk dan ook niet dat dit zo is, maar misschien zijn er hier toevallig meer mensen die hun ogen hebben laten laseren en daarnaast acenocoumarol gebruikten die mij er meer over kunnen vertellen? Ik kan ook wel eerst een intake-gesprek doen, maar dat kost vaak toch al 70 tot 100 euro en als het dan niet kan, is dat nogal zonde van het geld.

    Bedankt alvast!

    Groeten, Karlijn

    #83034 Reageer
    Leonardo
    Deelnemer

    Wat zegt de bijsluiter over mogelijke bijwerkingen of de arts (weinig kans overigens)
    Misschien de apotheek eens vragen?

    #83035 Reageer
    Leonardo
    Deelnemer

    Hoort een (goed) intake gesprek niet altijd vooraf te gaan aan zo’n ingreep, brrr,. ik zou niet durven zonder,..trouwens medicijngebruik moet altijd vooraf ter sprake komen in zo’n geval.
    Zou m’n ogen niet willen verprutsen voor 100 euro…

    #83036 Reageer
    Leonardo
    Deelnemer

    Hmmm, ..Willem, Crestor, Ascal of Simvastatine allemaal cholesterol verlagers?

    Volgens mij geeft Ascal (bloedverdunner) niet die vervelende spierpijn bijwerkingen.

    #83038 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    volgens mij moet een apotheker ook antwoord kunnen geven op de vraag of een bepaald middel bij een bepaalde ingreep wel/niet gebruikt kan worden, hij/zij heeft per slot van rekening een studie van 6 jaar achter de rug

    #83043 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Bedankt! Ik zal inderdaad eens langs gaan bij de apotheek, misschien dat ie me meer kan vertellen. Vind het ook een spannende ingreep, maar hoor zoveel positieve reacties en lijkt me zo fijn om ‘sochtends wakker te worden en direct te kunnen zien! Zeker op vakanties, als ik lang op reis ga, lijkt me dat een stuk gemakkelijker.. maar ik moet nog maar zien of ik durf 🙂 Bedankt in ieder geval!

    #83047 Reageer
    de wingerd
    Deelnemer

    beste karlijn

    je leeft nu in het jaar 2009. De wetenschap is nu zover dat je met goed gevolg je ogen
    kan laten laseren.
    Zelfs bij de operatie kunnen de artsen het bloed laten stollen.

    Alleen een vraag, waarom gebruik je dit stollingsmiddel, en kan je 2 weken zonder.

    Vraag dit aan de oogarts. Je hoeft niet het wiel uit te vinden.

    Ik wens je veel succes, en als het even kan DOEN

    tineke

    #83048 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Die bloedverdunners gebruik ik voor m’n mechanische hartklep, ik kan dus niet zo maar 2 weken zonder. Maar ze zullen idd wel weten hoe en wat bij zo’n oogkliniek of bij de apotheek.

    #83059 Reageer
    willem62
    Deelnemer

    vraag inderdaad aan je apotheker hoe of wat?
    zij weten precies hoe het zit en zullen jou een goed advies kunnen geven.
    want zij weten welke medicijnen jij allemaal heb.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #83043 in acenocoumarol
Je informatie: