default-header

Aan mijn lijf geen polonaise

Home Forums Orgaantransplantaties Aan mijn lijf geen polonaise

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 110)
  • Auteur
    Berichten
  • #81968 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Ik denk niet dat het hier moet knetteren. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd met de anonieme spreekbuizen persoonlijk contact te krijgen. Helaas zonder resultaat. Ook mijn vraag eerder deze avond om misschien een onderdeel intellect aan te maken blijft via de persoonlijke mail onbeantwoord. Ik zou graag even “prive” deze discussie voort zetten. Dus onbekenden: bel, mail of schrijf me aub. In alle vertrouwen. Overigens vraag ik mij af of jullie deze discussie nog leuk vinden? Ik heb amper de tijd om alles te lezen en te laten bezinken. Laat staan om te antwoorden.

    #81969 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Ik distantieer me Job Pieter, ik kan het zo wie zo niet meer volgen.:(
    En inderdaad, de discussie is veel te ver van het onderwerp af geraakt.

    #81970 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Eerlijk gezegd ben ik het met Jan, Job en Dolores – om in alfabetische volorde te blijven – eens. Het lijkt me beter de discussie te voeren over organen en donaties. Zolang het over de ziel ging, prima, maar als Picasso er met de haren bij gesleurd wordt, wordt het wat ingewikkeld, vrees ik. Dus laten we ons tot het onderwerp bepalen!

    #81971 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Ook mee eens. Picasso was mijn idee niet, maar allez. We dwaalden wel erg ver af, inderdaad. Misschien moeten we voor ma_ti maar een speciaal blok op het forum zetten onder de kop ,,Het Debat”. Of zoiets. Wel geinig, maar niet voor iedereen, toch? Ook ik ben tot het inzicht gekomen dat de discussie op dit onderdeel moet gaan over organen, al dan niet bezield. Kortom: daartoe zal ook deze jongen zich voortaan beperken!

    Trouwens, ik las dat het aantal mensen dat na hun dood beschikbaar is voor de wetenschap in Duitsland explosief is gestegen de afgelopen maanden. Dat komt door een verandering in de uitvaartwet. Begrafenissen en crematies zijn veel duurder geworden, en daardoor kiezen veel mensen voor de goedkopere oplossing: de wetenschap mag het mes erin zetten. Misschien ook goed voor de donaties van organen, mits dat goed geregeld is vooraf natuurlijk. Kortom: misschien moet Nederland gewoon de uitvaart stukken duurder maken, en kortingen geven bij orgaandonaties, naar Duits model. Zo maar een luchtballon…. In Nederland draait uiteindelijk immers alles om geld. ,,Das Fressen vor die Moral”, zoals Bertold Brecht al zei.

    #81973 Reageer
    ma_ti
    Deelnemer

    @Job Pieter

    Als overtuigd feminist zal ik me ten eerste nooit ergens ‘mans’ genoeg voor voelen. Daarnaast vond ik het twee pagina’s geleden al goed om te stoppen (zie maar mijn boventse popst daar).Distantieren van een nuteloze wedloop vind ik ook weer ietwat dramatisch verwoord maar allee. We dwalen idd wel ietwat van het onderwerp af.

    Overigens gaf ik gewoon antwoord op de vraag van dolores die mij vroeg waarom zoiets niet kunst kon zijn. Ik was niet onder de indruk dat de vraag retorisch was daar er na de antwoorden van guest nog een post van dolores terugkwam (maw ze bleef in dialoog erover), en dus vond ik het wel zo net haar van repliek te voorzien.


    @Sjarel

    Ik ben toch echt bang dat ge zelf de jumper to conclusions bent. Ik zoek geen polemiek op.

    Ten eerste kom ik tot geen enkele conclusie. Ik opper slechts een stelling. Ik stel slechts dat indien jij je op een lijn zet met picasso, je dat zelf moet weten maar dat dat mij meer over jou zegt dan de inhoud. Net zoals ik zeg dat indien jij ieders leven als kunst ziet dat dat voor mij inhoudelijke esthetische waarde afdoet aan de therm kunst, en daarmee ook alles dat jij als kunst betiteld.

    Dus je bent ietwat een jumper to conclusions dat ik jump to conclusions.

    Daarnaast geloof ik toch echt dat opmerkingen in de trant van ‘even terug de boeken in’ en dergelijke eerder duidelijke tekens van ‘uitdagingen’ zijn. Ik heb in my humble opinion vaak genoeg de high-road gekozen om aan te geven niet op zoek te zijn. Ook ten opzichte van Henri (ahum) die kennelijk ook nog steeds post overigens. Maar wat ge wilt kunt ge krijgen!

    Overigens zolang henri zich toch nog geroepen voelt (hm!) om mee te praten dan ook maar @hem

    “Zolang het over de ziel ging, prima, maar als Picasso er met de haren bij gesleurd wordt, wordt het wat ingewikkeld, vrees ik.”

    Ik geloof dat ik duidelijk gesteld had dat picasso 1 vooorbeeld was uit de duizendan al dan niet meer conventionele en minder conventionele dingen die mij in meer of mindere mate in de brede zin van het woord een esthetische ervaring hebben laten beleven. Ging dus niet zozeer om picasso maar hoorde gewoon bij de uitleg aan dolores waarom ik Sjarels gebruk van de therm kunst hoogdravend vond. Voor de hele uitwijding van guernica moet je toch echt bij …….. Sjarel(hm)…….. zijn.

    Maar allee! Ik heb geloof ik op pag. 6 al aangegeven hier prima mee te willen stoppen. Daarvoor ook al aangegeven dat we die hele ziel nu ook al van voor tot achter kennen (ja we weten nu allemala heel goed dat als je gelooft er een te hebben dat het dan geen goed idee is te doneren mits je er nog een hele waslijst aan andere aannames bijstopt. Maakt het niet minder belangrijk maar nu wel reeds besproken). Wat mij betreft (wederom) tijd om on the moven people!

    #81974 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Hé Ma_ti, evengoed dank voor je inbreng! Was wel spannend hè? Laten we ons troosten met de gedachte dat onze debatten gezorgd hebben voor het enorm grote aantal hits op dit onderwerp.

    #81975 Reageer
    ma_ti
    Deelnemer

    Beste Sjarel

    Ach zo serieus is het natuurlijk ook allemaal niet ;). Zoals ik al in mijn bericht aan je geantwoord heb staan er hier nergens grote academische paradigmatische koersveranderingen op het spel, het blijft gewoon een i-net forumpje he:). Het was efkes gezellig en nu is het van belang tot de orde van de dag over te gaan. Maar dank voor uw dank en uzelf ook bedankt! 😉 .

    #81976 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Inderdaad zijn er enorm veel hits op dit forum, alleen niet waarvoor bedoeld.

    @ ma_ti, je had prachtige verhalen, conclusies en beredeneringen, maar dit vind ik echt slappe hap. Als overtuigd feminist zou je toch verkondigen dat een vrouw de betere man is. In het kader van het forum is het nutteloos. niks anders, voor jullie misschien een leuk spelletje. En dramatisch? Dat zal toch eerder op jullie reacties slaan.

    Nu is er weer de ruimte voor mensen om hun mening te geven aangaande dit gevoelige onderwerp. Ruimte voor de oprecht geintresseerden, voorstanders en tegenstanders. Ik ben benieuwd wat er nu verder op gezegd zal gaan worden.

    #81977 Reageer
    ma_ti
    Deelnemer

    Als overtuigd feminist zie ik geen reden om kwalitatief onderscheid te maken tussen man en vrouw… maar serieus menneke… you don’t want to go there…

    en nee dramatisch vond ik toch jouw echt reactie:

    ‘oproep oproep attentie attentie

    wie is er mans genoeg!! Wie durft! Echte durfals gezocht om zich te distantieren van dit onrecht tegeonver de andere forumgenoten!!!’

    waar je tot pagina 4/5 nog flink zat me te smullen 😉 maar allee. maw stel je niet aan jongen. Er waren al genoeg oproepen, inclusief van mij, om hier mee te staken voor jouw
    ‘uncle sam wants you… to distantieer je!!!’. Lees maar terug.

    Overigens is wat jij wel of geen ‘slappe hap’ vindt ook niet zo heel interessant. Dus voeg de daad bij je woord. Laat het rusten, en ga over tot de orde van de dag!

    #81978 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Mijn beste ma_ti, jammer dat ik je een compliment heb gegeven. Je trekt (en overdrijft) je eigen conclusies maar.
    and yes, I really don’t want to go there. Maar ik ga hier niet over me heen laten pissen.
    Je hebt inderdaad aangekaart om te stoppen, maar zelf heb je dit ook niet voor elkaar kunnen krijgen.
    Voor jou ben ik geen jongen. Een beetje fatsoen houden aub

    Veel plezier nog

    #81979 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Hé Job, ge zijt pissig, slecht voor uw hart! Bovendien is daar geen enkele reden voor. Een beetje stoeien mag toch wel?

    #81980 Reageer
    ma_ti
    Deelnemer

    @Job Pieter

    Als dat ‘compliment’ niet op zichzelf stond was ie zo oprecht niet en mag je em sowieso bij je houden. Vraag me sowieso af welk compliment maar allee.

    Als je zegt dat ik aankaart te willen stoppen en dat vervolgens niet doe, waarom geef je dan zelf niet het goede voorbeeld door er zelf mee te stoppen nadat je iedereen ertoe oproept.

    Ik zal je niet gaan verwijzen naar al je eigen posts op dit forum waar de oproep je fatsoen te houden wellicht van enige waarde van zelfreflectie zou kunnen zijn. Tis niet mijn taak jou op te voeden.

    Jij ook veel plezier nog. Dis het laatste dat ik rover zeg en ik raad je aan dan nu zelf ook daadwerkelijk door te gaan als dat echt is wat je wilt. groeten!

    #81981 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Sjarel pissig ben ik niet hoor.
    groetjes

    #81983 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Heren, heren, Heren, of Dames ???

    Zullen we het hierbij laten? Dat geeft lucht aan anderen die nu aan de zijlijn zijn gezet. Het siert jullie om jullie discussie desgewenst voort te zetten op fora die daartoe bestemd zijn. Want het gaat nergens meer over en mensen die in een terminale fase van hun hartproblemen terecht zijn gekomen, putten uit al deze tekste echt geen hoop. En daar doen we het toch voor? Een beetje respect aub.

    #81985 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Goed, om dan maar het voortouw te nemen het volgende:

    Na een opleving vorig jaar is het aantal orgaandonaties na overlijden in Nederland teruggevallen op het niveau van de jaren daarvoor. Dat meldt het ANP zojuist. Vers van de pers dus! In de eerste acht maanden van 2008 stonden 122 donoren na hun dood een of meer organen af. Dat is 35 donoren minder dan in dezelfde periode vorig jaar.

    Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse Transplantatie Stichting.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 110)
Reageer op: Reactie #82394 in Aan mijn lijf geen polonaise
Je informatie: