default-header

9 van de 10 nieuwe geneesmiddelen NIET beter

Home Forums Promotie 9 van de 10 nieuwe geneesmiddelen NIET beter

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Anoniem.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #81138 Reageer
    carin50
    Deelnemer

    wat een toestand en zo langdurig voordat je weet waar je aan toe bent, dit lijkt me ook niet goed voor je conditie al die zenuwslopende onderzoeken en dan nog geen resultaat, wens je veel sterkte
    groetjes carin

    #81139 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Lees net je verhaal over de mitraliklep..Zelf zit ik ook in de molen van onderzoeken sinds februari.
    Na de eerste echo was het al duidelijk dat het de linker klep is.. toen nog een inwendige echo en nog meer onderzoeken.
    Morgen nog voor een holter onderzoek naar de cardioloog…en na 24 uur krijg ik daar meteen de uitslag van zeiden ze.
    Dat wilde de thorax chirurg. Als er teveel boezemfibrillatie is, moest er geloof ik nog iets anders gebeuren.
    Maar hebben ze bij jou ook een inwendige echo gedaan? Daar moet het dus duidelijk te zien zijn.
    Dus dat stukje begrijp ik niet.
    Mijn cardioloog zei ook al bij het eerste onderzoek, dat wordt een operatie.
    Langzamerhand accepteer je het en als je dan hoort dat het niet doorgaat…is dat toch wel heel vreemd.
    Ergens moet je blij zijn, maar aan de andere kant blijf je de klachten wel houden en de ongerustheid.
    Mijn cardioloog zei dat het wel heel belangrijk is om op het juiste moment te opereren…Hij zei toen zelfs binnen een maand…maar intussen ben ik ook al 2 maanden verder. En hier in Amsterdam moet een team van 2 thorax chirurgen en 2 cardiologen het goedkeuren, als er een niet mee accoord is, stellen ze het uit.
    Wie weet krijg ik daar ook nog wel mee te maken.

    Hou mij op de hoogte…ik kom in dit forum weinig mensen tegen met een mitralisklep aandoening.
    Veel sterkte
    en groetjes
    Cesarina

    #78564 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Er verschijnen steeds meer nieuwe middelen op de markt om mee te behandelen. Maar helaas is slechts 1 op de 10 middelen een verbetering. Dus 9 van die 10 middelen zijn geen verbetering op wat er al was. Bevindingen uit een recent proefschrift van een arts aan de Universiteit Utrecht. De promovendus wordt doctor op 10 Januari 2010, als het allemaal goed gaat (gaat het altijd..).

    In het proefschrift van Johan van Luijn vinden we dat feit, waaruit blijkt dat slechts bij 1 op de 10 nieuwe geneesmiddelen sprake was van een verbeterde werkzaamheid.

    De promotiegegevens zijn:
    Datum en tijd: 13-1-2010 10:30
    Locatie: Academiegebouw, Domplein 29, Utrecht

    Promovendus: Johan van Luijn
    Faculteit: Faculteit Bètawetenschappen
    Proefschrift: Comparative information on new medicines
    Promotor 1: Prof. dr. H.G.M. Leufkens
    Promotor 2: Prof. dr. F.W.J. Gribnau

    http://www.iocob.nl/gezondheidscolumn/9-van-de-10-nieuwe-middelen-niet-beter.html

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: 9 van de 10 nieuwe geneesmiddelen NIET beter
Je informatie: