default-header

3e poging: sinds anderhalve mnd ”ritmestoornis”; gekmakend

Home Forums Schildklier aandoening 3e poging: sinds anderhalve mnd ”ritmestoornis”; gekmakend

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #79973 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    bericht is steeds niet te openen, daarom eens hier geplaatst)

    Sinds anderhalve maand heb ik hartritmestoornissen, die ontstonden na een verhoogde TSH, (schildklierwaarde-betekent te weinig schildklierhormoon in het bloed), die weer ontstonden na 2 antibiotica kuren tegen blaasontsteking.
    Of hier een connectie tussen zit weet ik niet, maar ik denk het zeker.

    Mijn hart zou – na cardiologisch onderzoek, iets te vroeg een voorslagje slaan, een welbekende kwaal, ik kreeg een betablokker (Inderal 10 mg) mee, die ik kon innemen als het te erg was. Heb er 1 x een ingenomen, en ervoer dat als verschrikkelijk. Dat doe ik niet snel nog een keer.

    Het wordt eerder meer dan minder.
    Gisteren sloeg mijn hart niet alleen zijn ritmestoornis, maar het rauschte en vibreerde de hele nacht in mijn lichaam. Mijn hele lichaam deed zelfs een uur mee. Zat ik ahw vibrerend op de bank.

    Het hart is gescand, ge-echoot, fietstest, event recorder, die 6 x per minuut de te vroege overslag liet zien.

    In mijn achtergrond: 2 en een half jaar geleden traject tegen borstkanker afgerond; chemo , meerdere zware operaties op de borstkas, (lymklieren en borstweefsel) , bestraling ook links. Dit is berucht om hartklachten te kunnen veroorzaken naderhand.

    Ben nu schoon, maar deze kwaal vindt ik erger dan het traject hierboven, omdat je er niet aan kunt ontsnappen. Het gaat maar door.

    Hoe gaan anderen hier in hemelsnaam mee om. Ik wordt er helemaal knetter van. En volgens mij is het helemaal niet zo onschuldig.
    (oja. Ben een vrouw, 54 jaar, woon in Amsterdam)

    Graag reactie !!!

    #89055 Reageer
    Moderator
    Gast

    Beste Micha1, je had eerder problemen met het plaatsen van berichten vanwege de komma in het onderwerp. Het forum kan niet goed omgaan met bepaalde leestekens waaronder de komma wanneer deze worden gebruikt in het onderwerp. Ook aanhalingstekens en dubbele aanhalingstekens kunnen hier problemen geven. We hebben hier nog geen oplossing voor.

    #89056 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Micha,
    Ik leef met je mee. Het is enorm vermoeiend en voor jouw zenuwslopend. Het is iets nieuws en je weet niet wat er allemaal van binnen gebeurd. gaat te keer als een gek maar er is niks dat het kan stoppen, Alsof je in een sneltrein zit die enrgens stopt.
    Iets wat zeker niet helpt is je druk er om maken en denken dat het ernstig is, dan wordt het vaakjuist erger.
    Je zal toch contact op moeten nemen met je huisarts of cardioloog om dit te gaan melden. Want de kans is aanwezig dat het niet zomaar overgaat. Hierdoor zal je wel in de weer in de mediche molen terecht gaan komen met allerlei testen en medicatie.
    Als ik het zo een beetje begrijp van je denk ik dat het best boezemfibrileren is, maar ik kan gelukkig geen diagnoses stellen. Daar kunnen de dokters veel beter over oordelen. Ik ben alleen maar een zeer ervaren ervaringsdeskundige.

    Het is moeilijk om te zeggen hoe je er mee moet omgaan. Iedereen ervaart het anders, zijn mensen die nog alles doen en prima funtioneren maar er zijn ook mensen die hierdoor juist weer helemaal niks meer kunnen.
    Wel zijn er een paar trucjes die er voor kunnen zorgen dat het stopt. Bijv. op je handblazen, je nekslagader maseren, oogbollen drukken, persen hoesten, zo zijn er vast nog wel een paar. Maar goed als dit allemaal niet helpt blijft er niet zo veel over.

    Wat ik doe is extra betablockers nemen en mocht het na 12uur nog niet over zijn en bekaf ben, bel ik het ziekenhuis wat ik moet doen. Vaak mag ik dan langskomen en probereerde ze het met medicijnen, tegenwoordig krijg ik een cardioverse.
    Dit helpt dan tijdelijk, kan best een dag later er weer inschieten.

    Hoe vaak heb je deze aanvallen en hoelang duren ze?
    Ik begrijp dat je het nog maar net hebt, het is daarom wel handig om op te schrijven wanneer je ze hebt gehad en hoelang en proberen te kijken wat de trigger kan zijn.

    Het is een erg vervelende aandoening maar de meeste soorten zijn niet gevaarlijk, alleen doodvermoeiend! Probeer niet alle aandacht en energie hier in te steken, Ik weet dat dit soms bijna onmogelijk is maar het helpt geen fluit.
    Bij mij helpen de betablockers iets om de hoge frequentie weg te halen, wat het iets dragelijker maakt, je kan dan denken aan selokeen/metoprolol, verapamil etc.

    Sterkte in ieder geval en we staan klaar om je te helpen!

    groeten,
    tsjerk

    #89057 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo micha.
    Ik heb geen ritmestoornis, maar wel in maart een hartinfarct gehad, gedotterd, 2stents geplaatst.
    Alles gaat nu wel goed.
    Maar ik heb ook borstkanker, ook links, paar operaties, bestralingen, daarna ook te trage werking schildklier, oor bestraling, slik thyrax, een schildklierhormoon, dat gaat erg goed.
    Misschien heb je hier wat aan, ben al geprikt op de schildklier, want te weinig hormonen kunnen grote gevolgen heen.
    Laat nog wat van je horen .
    Lieve hartegroet. Nesia52.

    #89058 Reageer
    micha1
    Deelnemer

    Hi Nesia, ben heel blij met je reactie !
    Bedankt voor je tip, dacht gisteravond zelf ook opeens, tegen de gedachte van cardioloog en endocrinoloog in; is het niet die TSH, (dus te weinig t4 in het bloed) die toen de hartklachten begonnen, opeens 22 was. Vervolgens nam ik meer Thyrax (op eigen initiatitef dus, he), en het werd minder. Nu is de TSH 8, normaal moet hij 1 zijn. Ik ga dus maar door. Heb je verhaal in de snelheid enigszins al gelezen en heb de indruk dat jij het heel goed doet !! Dit is overigens de 2e keer dat ik tracht te reageren op jou, het is een forum met gebruiksaanwijzing, haha.
    Omdat het nu misschien te prive wordt, stuur ik een pb naar jou,
    veel sterkte en mijn liefste groet terug, hartstikke blij met je reactie.
    Micha1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Reactie #89056 in 3e poging: sinds anderhalve mnd ”ritmestoornis”; gekmakend
Je informatie: