default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82610
Anoniem
Inactief

Melanie schrijft:
[quote]Maar er zijn ergere dingen en daarom stoort het mij ook dat het rookbeleid zon daadkrachtige aanpak krijgt van de regering en er meteen wordt geroepen om harde akties en hoge boetes en straffen…………terwijl een pedofiel gewoon kan doen wat hij wil en geen haan die er naar kraait.[/quote]
Nou, dat is niet waar. Ik vind de straffen hier veel te soft, dat ben ik met je eens, maar het is niet zo dat andere problemen niet worden aangepakt. Het rookbeleid is nu even veelvuldig in het nieuws, mede dankzij de horeca en dat leidt mogelijk de aandacht wat af van andere zaken. Maar het is zeker niet zo dat de regering verder niets doet.

Het rookverbod kun je scharen onder overtredingen als door rood rijden, zonder gordel rijden enz… Als geconstateerd wordt dat iemand deze wet overtreedt, dan krijg je een boete. Logisch, dus ook voor het overtreden van het rookverbod.

Verder is het ook nog steeds niet zo dat er duizenden controleurs op zijn gezet die elke dag tienduizenden kroegen controleren. Dat zijn er slechts 200 en ze hebben gemiddeld nog geen 2 boetes per persoon uitgedeeld.

Doordat de horeca bezig blijft met aandacht vragen, blijft dit zo veel in het nieuws. Als zij hierover zouden zwijgen, dan konden de controleurs gewoon hun werk doen en kreeg het in de ogen van sommigen niet meer aandacht dan andere zaken.
Maar ja, actie vraagt reactie en dat kan de horeca krijgen.

Overigens is het bijzonder bedreigend als je als controleur op een website gezet wordt. Die kroeg doet dan misschien niets geweldadigs, maar er zijn gekken zat in Nederland die dit varkentje dan wel eens even zouden wassen. Zo’n actie zet aan tot geweld en moet dus flink aangepakt worden.