default-header

Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers Re:Staatsinquisitie opent jacht op rokers

#82411
Melanie
Deelnemer

Meneer van Overveld, mooi pleidooi. Ik begrijp het standpunt van de Stichting natuurlijk heel erg goed. Alleen is de vraag of het rookverbod daadwerkelijk gaat opleveren wat het zou moeten opleveren. Mensen blijven nu liever thuis dan dan dat ze uitgaan. En daar heeft niemand baat bij. Doel is dat minder mensen gaan roken en ik denk dat je dat zo niet bereikt. Denk maar terug aan de tijd toen U zelf rookte uiteindelijk dient die beslissing vanuit jezelf te komen en niet opgelegd worden door de staat. Bovendien vind ik dat de overheid kroegbazen daar ook mee had kunnen helpen want dat de regering ondertussen schatrijk wordt aan accijnzen tja daar hoor ik niks over. Horeca mag overigens wel nog steeds sigaretten verkopen dat is dan toch ook scheef.

Job, die opmerking wat jij op laatst plaats vind ik ronduit stuitend. Jarenlang hebben diverse kasteleins al zorg moeten dragen voor betere afzuiging ed. Dat heeft ook handen vol geld gekost. En dan het glazen rookhok wie gaat daar nou inzitten?? Er is niet eens genoeg plek voor alle rokers……. Dan de stijging van de bierprijzen en terugval in koopkracht van de consument. Het was al moeilijk. Dit is voor veel gelegenheden de genadeklap. En dan vind ik een opmerking als eigen schuld dikke bult echt niet kunnen.

Maar nogmaals : Ik hoop dat iedereen stopt met roken uiteindelijk wanneer de tijd voor hem/haar daar is maar uiteindelijk heeft iedereen het recht met zn leven en lichaam te doen wat hij/zij wil.

Ik heb nog een vraag aan iemand die namens de Stichting wil reageren: Hoe kan het eigenlijk dat onder hartpatienten het aantal rokers nog zo hoog is? Ik heb begrepen dat ruim de helft gewoon blijft roken…… ( onderzoek uit 2007 )Toevallig hebben 2 kennissen van mij dat dus ook die roken ook nog steeds. Is er niet zoiets als een programma ofzo dat ze kunnen volgen om het stoppen te stimuleren? Jammer ook dat op mijn oproep te stoppen met roken geen enkele respons is geweest……