Toeval?
Gisterenmiddag ben ik met mijn man naar de landelijke dag van erfelijke hartaandoeningen hier in het MUMC geweest. Via de hart en vaatgroep had ik een uitnodiging. Het was een erg informatieve en goed verzorgde middag. De ontwikkelingen op cardio-genetisch gebied zitten echt in een stroomversnelling. Eergisteren vroeg iemand op het besloten forum op Facebook of er nog andere Fb-ers naar Maastricht gingen. Ik reageerde dat ik er zou zijn, voor mij is het tenslotte een thuiswedstrijd. Zij was al onderweg vanuit Amersfoort en zou er met haar partner een gezellig weekendje Maastricht van maken. Er waren 200 aanmeldingen. In een grote collegezaal kregen we een 1e presentatie. Naast mij zat een vrouw van de hart en vaatgroep. Na de pauze werd de grote groep opgesplitst in parallel sessies. Toevallig moest ik weer in dezelfde zaal zijn (mijn man ging naar een andere zaal) en ging ik op dezelfde plaats zitten als voor de pauze. Ook mijn buurvrouw van voor de pauze nam weer plaats naast mij. We raakten in gesprek over de grote opkomst en ik vertelde haar dat ik via Facebook wist dat er ook mensen uit Amersfoort zouden komen. ‘Dat ben ik’, zei ze. En toen ik op haar naamkaartje keek schakelde ik naar mijn reactie op Facebook. Hoe toevallig dat wij naast elkaar waren gaan zitten. Ik had haar niet herkend van haar profielfoto en dat zij mij niet had herkend is niet zo verwonderlijk. Ik heb namelijk een fotootje van 50 jaar geleden voor mijn profiel gebruikt. Hoe klein kan de wereld zijn. 🙂
Hartegroet,
Annemarie