default-header

Reageer op: Wordt donor en leef verder.

Home Forums Orgaantransplantaties Wordt donor en leef verder. Reageer op: Wordt donor en leef verder.

carin50
Deelnemer

Was al een jaar niet echt lekker maar heb steeds gedacht dat het iets te maken had met het werkklimaat in mijn kantoor, echter in januari 2009 stond de wereld ineens op zijn kop, mevrouw u heeft een ernstig hartprobleem, stenose aan de aorta (wat is dat in godsnaam) en de week erna meteen catherisatie gepland. het leek alsof ik in een nachtmerrie was beland waar ik maar niet uit kon komen.
catherisatie gehad en had buiten een nieuwe mechanisch klep ook een bypass nodig. Mijn leven veranderede van de ene dag op de andere, moest ook naar kaakchirurg en ja hoor mijn ondergebit preventief verwijderd en met hechtingen dichtgemaakt. Openhartoperatie volgde op 6 maart. wat een weken had ik achter de rug, heb kalmeringstabletten geslikt om de emoties te doceren. heb in die weken afscheid genomen van mijn kinderen, vrienden en collega’s in geval er iets mis mocht gaan. Mijn eventuele begrafenis in de puntjes gaan regelen.
Wat was ik blij toen ik wakker werd na de operatie, ik leef nog wow … enorm gelukkig dat ik er nog was, wel met een helehoop toestanden in mijn lijf en langs het bed allerlei toestellen en slangetjes en een flinke dosis medicijnenen (had in jaren nog geen opijnstiller sgeslikt). i
k ben nu 5 weken verder na de operatie en voel me ok. kan zelfs alweer even buiten fietsen, ja je kan wel zeggen dat mijn kijk op het leven behoorlijk verandert. Zal voor altijd hartpatient zijn en antistolling moeten slikken, hoewel eerlijk gezegd het wel snel went om medicatie te nemen omdat het gewoon nodig is.
Ga binnenkort een cursus prikken leren om de bloedwaarde te bepalen, weer wat minder afhankelijk van anderen, want je bent behoorlijk afhankelijk van andere mensen na zon operatie.
En als je altijd zelf alles doet(ben alleenstaand ouder met volwassen uitwonenede kinderen) valt het niet mee om dingen te vragen. Maar je moet wel anders kan je niet beter worden. Ik wens iedereen die het leest een heel fijn paasweekend:-) Carin