4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
arie1965@planet.nl
afbeelding van arie1965@planet.nl
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 15/04/2014 - 20:25
constipatie darmklachten door medicijnen

na hartfalen en dotteren gebruik ik medicijnen en heb bijwerkingen veel plassen
veel pijn in anus endeldarm soms harde soms zachte ontlasting soms met bloed
medicijnen die ik gebruik zijn
metoprololtartraat
fosinopril
brillique
monocedocard
carbasalaatcalcium
iemand met dezelfde ervaring of tips vanwege bijwerkingen medicijnen
ik gebruik ze nu zon 3 maanden
groeten Arie

Roland
afbeelding van Roland
Offline
Laatst gezien: 3 jaar 1 maand geleden
Lid sinds: 18/03/2015 - 21:09
Re:constipatie darmklachten door medicijnen

Hallo Arie,

Pijn in de endeldarm/anus kan duiden op inwendige aambeien agv een verstoord ontlastingpatroon. Beweging is belangrijk, probeer dagelijks een wandelingetje te maken. Vezelrijk voedsel, fruit en groente.
Ik gebruik zelf wel eens psylliumvezels (voorgeschreven door mijn leverarts) wat de ontlasting soepel houdt.

Als de klachten je functioneren belemmeren of als je je zorgen maakt, adviseer ik je met je arts te overleggen.

Groet,
Annemarie

Een chronische aandoening

vraagt om chronische humor. 

..Jacob..
afbeelding van ..Jacob..
Offline
Laatst gezien: 2 jaar 6 maanden geleden
Lid sinds: 16/01/2013 - 21:42
Re:constipatie darmklachten door medicijnen

mee naar de dokter, bloed is nooit goed.

brandy
afbeelding van brandy
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 21/04/2012 - 10:06
Re:constipatie darmklachten door medicijnen

ik denk ook dat je last van aambeien hebt
je kunt van de huisarts zakjes poeder krijgen, hierdoor wordt de ontlasting wat soepeler en gaat het allemaal wat makkelijker, met niks doen wordt het alleen erger, en idd:beweging...
groetjes