3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Eenbeetjevanditendat
afbeelding van Eenbeetjevanditendat
Offline
Laatst gezien: 3 jaar 2 maanden geleden
Lid sinds: 31/08/2013 - 17:06
Amiodaron naar Tambocor

Hoi. Na een hartecho moest ik van Amiodaron terug naar Tambocor.

Nou dit was een ramp! Ik viel 3x flauw en durf niet meer te autorijden en te werken.

Ook ben ik heel giftig naar anderen geworden en stond mijn leven even op zijn kop. Terug de ziektewet in, terwijl ik dit niet wil! Ik heb een hele goede baan. Nu maar bijkomen. En over 6 weken een ablatie en nu weer sinusritme op amiodaron.

Lieve groet,

Ditendat

MirjamBrug ( )
afbeelding van MirjamBrug
Re:Amiodaron naar Tambocor

Ow! Zwaar irritant, die betablokkers!

Ik kan tegen geen van allen. Een heel groot gedeelte van de betablokkers mag ik niet slikken vw Brugada (Tambocor is voor mij echt verboden terrein). Ik herken de klachten van flauwvallen heel erg goed en dat het je agressief maakt, ook heel logisch. Je lijf wordt gewoon gigantisch beïnvloed door dat medicijn. :(

Vorige week heb ik een ablatie (longvenen) gehad en nu slik ik de eerste 3 maanden kinidine ter voorkoming van ritmestoornissen. Hoewel ik nog aan het herstellen ben (vlak na de ablatie kreeg ik een pericarditis... :S ) heb ik het idee dat dit medicijn eindelijk past.

Qua werken, I know that feeling... Ik ben projectleider en ik heb na mijn laatste project (afronding was vorig jaar december) geen nieuw project meer kunnen aannemen vanwege mijn gezondheid. Ik weet dat het beter is om even rustig aan te doen en even weer 'in balans' te komen, maar het niet hebben van een baan vreet erg aan mij.

Ik denk dat er meer jongeren met hartproblemen zijn de met werk worstelen en met dezelfde problemen kampen als ons.

Een hartprobleem hoort gewoon niet op jonge leeftijd!

Sterkte,

Mirjam

Eenbeetjevanditendat ( )
afbeelding van MirjamBrug
Re:Amiodaron naar Tambocor

Hoi Mirjam,

Ja, ane de ene kant zwaar irritant. Maar wat als ze niet zouden bestaan? Dan had ik nu waarschijnlijk hartfalen of DCM of was ik gewoon dood. Ook andere hartritmemedicijnen zijn geen lieverdjes. Ik heb er al 4 versleten. De ene werkte helemaal niet (metoprolol) De andere werkte soms (Sotalol) en eentje heb ik dus maar een dag geslikt (tambocor) en accuut mee gestopt. Owja ik heb ook nog een niet goedgekeurd medicijn geregeld via een internationale apotheek. Multac, werkte soms.

Dus nu aan het grootste paardenmiddel ter wereld. Maar dat ga ik dus echt niet de rest van mijn leven doen want ik heb er al redelijk wat bijwerkingen van gehad. Die grotendeels ook weer verdwenen na halvering van de dosis (ik slik een dosis waarvan men zecht dat dit niet werkt, maar bij mij wel). Gewoon op eigen initiatief de dosis gehalveerd. En dat gaat al vanaf juni redelijk goed.

Wat een pech van die pericarditis! In de folder van de ablatie stond dat de kans maar 1% is dat dit gebeurt! Dan heb je echt super veel ongeluk. Ben je wel vrij gebleven van ritmestoornissen?

Ik heb binnen enkele weken mijn 2e ablatie. Dan mag ik hopelijk weer stoppen met de zware medicatie! De eerste is uitgevoerd door een arrogante arts, die er volgens mij weinig van kon. Hij had ook meer interesse voor de operatie assistenten en als ik wat zei moest ik mijn mond houden! Nu gaat een arts met een betere reputatie het doen. De enige reden dat ik zonder ritmestoornis het ziekenhuis uit liep was dat aan het eind van de ingreep een cardioversie is gedaan. Na een week was het weer kassa en lag ik weer op de EHH waar ik inboel was.

Blijft nog wel een heel riedeltje medicijnen over, maar die geven geen of amper bijwerkingen. En INR meten doe ik toch zelf.

Siucces met je herstel!

Groeten,

Ditendat