3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Lisa
afbeelding van Lisa
Offline
Laatst gezien: 2 maanden 1 dag geleden
Lid sinds: 02/09/2008 - 13:05
Ëen halve eeuw cholesterolverdwazing
janniejohanna
afbeelding van janniejohanna
Offline
Laatst gezien: 1 maand 2 weken geleden
Lid sinds: 03/12/2012 - 12:59
Geachte meneer van der Linde.

Geachte meneer van der Linde....

Heb met veel belangstelling Uw verslag gelezen.

Ook ik gebruik medicijnen vooer de cholesterol al sinds 5jaar.

Heb ook veel bijwerkingen, zoals spierkrampen.

Ook is sinds ik dit gebruik, mijn maag erg opgezet, kan dat daar ook van komen? had het voor die tijd niet, 

Hoor deze klachten wel van meer mensen

Met vriendelijke groeten Jannie.

Hartgenoten
afbeelding van Hartgenoten
Offline
Laatst gezien: 9 uur 11 min geleden
Lid sinds: 26/08/2009 - 10:55
Hallo JannieJohanna,

Hallo JannieJohanna,

 

Cholesterolverlagers geven inderdaad heel vaak bijwerkingen. Spierkramp is een vaak voorkomende bijwerking. Maar ook problemen met het maag- darmstelsel zijn niet onbekend.

U kunt altijd met uw behandelend arts overleggen om een ander soort cholesterolverlager te proberen. Misschien heeft u dan minder bijwerkingen. Of misschien kan de doseering worden verminderd.

 

Anneliese Wijers-Barten

Hartpatiënten Nederland