Niet-drinkers leven korter
Dat blijkt uit nieuw Amerikaans wetenschappelijk onderzoek. De opmerkelijke cijfers, gepubliceerd maar níet becommentarieerd door Time Magazine, vormen onderdeel van het langdurige onderzoek over de effecten van alcoholisme versus geheelonthouding. De sterftecijfers van de afgelopen 20 jaar werden hiertoe onder de loep genomen.
Mensen die gemiddeld drie alcoholische consumpties per dag drinken – en dan met name rode wijn - doen het ’t best. Zij zijn volgens dit onderzoek het gezondst bezig. Het stimuleert de bloedsomloop en is goed voor het hart. Daarnaast is het goed voor het sociale leven. Immers, vrienden en familie kunnen aan de bel trekken als je teveel drinkt, verklaren de onderzoekers.
Lees verder op Hartpatiënten.nl
SEO by AceSEF
