Jofel nootje verlaagt cholesterolniveau
nadat zij de resultaten hebben bestudeerd van totaal 25 onderzoeken naar de relatie tussen uiteenlopende soorten noten en cholesterol. Deze studies waren door hun collega’s uit zeven landen uitgevoerd.
Walnoten, amandelen en macademia’s blijken een verlagende uitwerking te hebben op het cholesterolniveau. Dat geldt ook voor pinda’s, pecannoten, pistachenoten en hazelnoten.
Noten leveren sowieso gezonde vetten, maar ook vezels, vitaminen en mineralen. Neem elke dag een handje en je verlaagt volgens veel wetenschappers het risico op een hartaanval evenals de ziekte Alzheimer.
De Spaanse en Amerikaanse onderzoekers hebben na hun analyse de volgende aanbeveling op papier gezet: ,,Door elke dag 67 gram noten te eten daalt het ’slechte’ ofwel het LDL-cholesterolgehalte in het bloed met 7,4 procent en het cholesterolgehalte als totaal met 5,1 procent. Het zogenoemde triglyceriden-gehalte, zeg maar de vetzuren van het bloed, daalde met 10,2 procent.” Ze publiceerden hun studie in het wetenschappelijk tijdschrift Archives of Internal Medicine.
Lees verder op Hartpatiënten.nl
SEO by AceSEF
