Hartpatiënten nieuws archief
Omega-3 vetzuren kunnen nuttig zijn voor diabetici
Diabetespatiënten die een hartinfarct hebben gehad, kunnen baat hebben bij omega-3 vetzuren. Die verminderen namelijk het risico op ernstige hartritmestoornissen.
Dat schrijven onderzoekers van Humane Voeding van Wageningen University in het tijdschrift Diabetes Care.
Eerder hadden dezelfde onderzoekers in The New England Journal of Medicine aangetoond dat extra omega-3-vetzuren niet kunnen voorkomen dat mensen die al eerder een hartinfarct hebben gehad, opnieuw ernstige hart- of vaatklachten krijgen. Proefpersonen die meer dan drie jaar lang margarine met omega-3 vetzuren kregen, waren niet beter af dan proefpersonen die margarine kregen zonder deze vetzuren. Maar bij diabetici ligt dat mogelijk anders.
Lees verder op Gezondheid.be
SEO by AceSEF
