default-header
HomeNieuwsHet ABC-Reisverslag van de HartbrugReis naar de Eifel

Het ABC-Reisverslag van de HartbrugReis naar de Eifel

dinsdag 7 april 2015, door Hartpatiënten Nederland

De A van aankomen in Horst, een van de twee vertrekplaatsen naast die van Utrecht en Roermond.

De B van de bus van de HartbrugReis, waarmee we naar de Eifel vertrekken.

De C van Cochem, dat gezellige stadje aan de Moezel waar het goed toeven was.

De D van Daun waar we naar de Mare gingen kijken, maar door de regen weinig van het meer konden zien.

De E van Echternach, waar Willibrord ligt begraven.

De F van de frisse wind, die regelmatig tot hoge windkracht uit kwam.

De G van grote gezelligheid tijdens de reis. Het eten en drinken en 's avonds na het eten tijdens het kaarten en Rummikub spelen.

De H van Hilde, die klaar stond voor iedereen, zeker bij ziekte en nood. Dank daarvoor.

De I van internet en WiFi die niet overal bereikbaar was. Alleen bij en rond de bar.

De J van de heer Jo Frissen die ongelukkig viel en daardoor naar het ziekenhuis moest.

We wensten hem allemaal beterschap toe voor we weer vertrokken naar de volgende bestemming.

De K van Keulen waar we onder andere de Dom konden bezoeken maar ook gezellig konden winkelen. Helaas zijn we niet meer in Koblenz aangekomen.

De L van lachen, dat deden we soms tot klem in de kaken toe. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

De M van Marly, die er voor iedereen was. Van het helpen bij het uitstappen en een nachtelijk interview tot opblijven tot Hilde en Jo terug kwamen uit het ziekenhuis en 's ochtends weer fris en op tijd aan het ontbijt. Dank voor je goede zorgen.

De N van nieuwe ontmoetingen, van de reizigers die voor het eerst mee gingen en in een warme familie terecht kwamen.

De O van overheerlijk gebak in Duitsland waar menig van geproefd hebben onderweg.

De P van Porte Nigra die we hebben bekeken in de oudste stad van Duitsland, Trier. Daar hebben we een foto van gemaakt voor iemand die hem wil schilderen.

De Q die staat in het woord Aqua, dat stroomt door de rivier de Moezel, waar we de prachtige wijnvelden zagen.

De R van regen, dat vele malen in alle vormen naar beneden kwam: regen, sneeuw, hagel en onweer.

De S van samen op reis door de Eifel met de Hartbrug vrienden.

De T van trockner wijn, witte of rode die door vele dagelijks werd gedronken op diverse terrasjes en in het hotel tijdens en na het eten.

De U van uitslapen omdat we soms wat laat gingen slapen, en gelukkig pas om 10 uur weg reden.

De V van voldaan, op weg naar huis met vele mooie indrukken en gezellige herinneringen.

De W van Wim, onze chauffeur die ons overal veilig naartoe bracht, maar ook de reisgids was. Dank voor je gezelligheid en voor het veilige rijden.

De X van xantippe die er helemaal niet bij was.

De Y van ijsjes en van de lekkere toetjes na het eten, vooral op de laatste avond met een lekkere sorbet.

De Z van zuchten dat we echt aan het einde zijn gekomen van deze mooie reis.

En we onze Wim, Marly en Hilde willen bedanken.