Hartelijk welkom bij Hartpatiënten Nederland.

Hartpatiënten, familieleden, vrienden, professionals in de zorg: welkom op de website van Hartpatiënten Nederland. Onze organisatie is er 100% voor de patiënt. Dat wil zeggen dat we hartpatiënten informeren in de breedste zin over álles wat met hun kwaal te maken heeft. We helpen u zonodig bij het vinden van de juiste medische behandeling en begeleiding; ook als die hulp juridisch dient te zijn. Wij brengen lotgenoten met elkaar in contact. Wij nodigen u van harte uit om op deze vernieuwde website te leren, te delen en anderen te ontmoeten. Welkom!

Lees meer over ons

Nieuws

Nieuw onderzoek laat zien dat mensen die psoriasis hebben meer risico lopen

Den Haag - Asbakken moeten per direct van tafel in kleine cafés zonder personeel die tot nu toe onder de uitzondering op het rookverbod in de horeca vielen.

Elke Nederlander is verzekerd van goede medische zorg via het basispakket.

Een meerderheid van de Nederlanders staat positief tegenover een systeem waarbij iedereen automatisch als orgaandonor staat geregistreerd, tenzij zij aangeven dit niet te willen zijn.

Ouderen met een verstandelijke beperking hebben vaker dan gemiddeld last van obesitas en diabetes. Daarmee lopen ze meer risico op hart- en vaatziekten. 

Hartverhalen

Op het forum....

• Roland's Profielfoto
    • Iemand herkenning?
    • Het gaat wel, ik begin te leren dat ik naar mijn lichaam moet luisteren. ;) Geduld moet ik inderdaad hebben maar genetische onderzoeken kunnen heel...
    • Roland
    • 23 uren 34 minuten geleden
    • pero's Profielfoto
    • Even voorstellen
    • Vermoeidheid,kortademigheid, last bij inspanningen, pijn op de borst met koude zweetaanvallen. Groeten, pero
    • pero
    • 1 dag 47 minuten geleden
    • Roland's Profielfoto
    • hoi
    • Hallo André, Welkom op het forum. Ik had je hartverhaal gelezen. Wat goed dat de huisarts zo alert is geweest. Er komt wel ineens veel op je af. En...
    • Roland
    • 2 dagen 14 uren geleden

Meer onderwerpen »

‘Hartpatiënten Nederland geeft me vertrouwen en hoop en maakt dat ik als hartpatiënt kan leven, met niet al te veel angst. Ik ga nu zelfs weer op vakantie!’

Hart loopt al schade op na twee weken veel snoepen

Het eten van suikerrijke snacks gedurende slechts twee weken kan het risico op hartziekten dramatisch verhogen, dat ontdekten Amerikaanse vorsers.
Chocolade

De onderzoekers bestudeerden de consumptie van de veel gebruikte zoetstof fructose, maïssiroop rijk aan fructose (HFCS) en glucose bij 48 mensen tussen 18 en 40 jaar. Daaruit blijkt dat wanneer je slechts twee weken veel fructose of HFCS opneemt, je al een verhoogd niveau van slechte cholesterol, triglyceriden en apolipoprotein-B hebt. Dit laatste is een proteïne dat slechte cholesterol levert aan het weefsel, wat er dan voor zorgt dat een vette aanslag de aders verstopt. Dit zijn allemaal indicatoren van een verhoogd risico op hartziekten.

Lees verder op Hln.be

hartfalen - hartstichting - hartinfarct - hartritmestoornis - hartaanval - lotgenoten - hartkleppen - dotteren - hartstilstand - hartoperatie - boezem fibrilleren - hartproblemen - symptonen hartaanval - hartafwijking - openhartoperatie - hartrevalidatie - hartklepoperatie - overslaand hart - sporthart - hartonderzoek - hartchirurgie - harttransplantatie - aangeboren hartafwijking - hartkwaal - hartcentrum - kunsthart - dotterbehandeling - hartaandoening - hartziekte - hartmassage - aangepaste vakanties - begeleid reizen - zorgvakanties - harttumor - donorhart - hartcentra - steunhart - hartslag - hartkloppingen - sitemap